Freedom, Pt. 1
S4, E16: On the two-hour season finale of "Grey's Anatomy," Meredith and Derek have one last shot at a successful outcome in their clinical trial, as the other surgeons work together to free a boy from a hardening block of cement; Izzie helps Alex care for an ailing Rebecca; Lexie discovers critical information about George's intern status.