Gods and Humanity in Greek Thought
S1, E3: Discover fresh insights into several Greek myths that teach us about the relationship between gods and humans. Is Prometheus a troublemaker (according to Hesiod) or a liberator (according to Aeschylus)? What happened after Pandora's box of evil spirits was opened? How did Persephone's kidnapping inspire the Eleusinian Mysteries?