S1 E7: When Hondo's imprisoned childhood friend asks him to protect his son from gang violence, the favor brings SWAT into contact with a new local crime outfit. Also, when Luca's grandfather, a SWAT legend, passes away, he struggles with his grief and a painful family secret.