Locke on Limited Government and Toleration
S1, E5: Turn to John Locke and his more "liberal" notion of the state of nature and the social contract, which reinterpreted civic republicanism in terms of the preservation of property. Follow the arguments he presented in his Second Treatise on Government and Letter on Toleration, which ultimately established the foundation of the Anglo-American version of modern republicanism.