Mao Founder of Modern China
S1 E4: October 1, 1949. After years of struggle and revolutionary commitment, Mao Zedong proclaims the advent of the People's Republic of China. He aims to restore his country's legendary power and its former glory. Modern China has begun - However, if the great Helmsman opened a new era for the Middle Empire, it was not he who brought his country from immobility and confinement to great world power.