One Smart Dinosaur / Petey the Peteinosaurus
S1, E5: Buddy and Tiny want to test their memory, so they ride the Dinosaur Train and spend some time with the Conductor, since he's a Troodon with a great memory. The kids get to meet the Conductor's mom, Mrs. Conductor. Buddy and Tiny ride the Dinosaur Train to meet Petey Peteinosaurus, a "flying lizard", who is fun, funny and friendly, and has some features similar to both Buddy and Tiny!