S23 E14: Upon arriving in the Unova region, Ash and Goh hear about a place they just have to explore: Colossus Ruins! First, they must cross the fiery-hot Desert Resort, which seems impossible. But an explorer named Kira shows them how to glide across it, and soon they land at their destination. After a perilous journey through the ruins, they discover the identity of the Colossus: a giant Golurk! Designed to protect an ancient city at all costs, the awakened Golurk attacks with devastating power, but Ash, Goh, and the other explorers take it on in a Raid Battle—and Goh succeeds at catching it!