S5 E3: Nate must decide whether to cross moral lines at Diana’s request. Dan has figured out who is publishing his book, and seeks help to stop it, but he ends up in the spotlight anyway. Chuck helps Dan come to terms with his fate, just as Dan continues to try to help Chuck break through his emotional block. Serena and Charlie return to the Upper East Side from California.