Sole of a Hero / Night of the Living Guacamole
S1 E1: While "borrowing" Rodolfo's super-charged Bronze Boots of Truth for a late-night spree of fun and destruction, Manny and Frida end up wrecking the prized objects of power. They cover up the misdeed and no one is the wiser… until Rodolfo tries to fight the villainous El Oso with the damaged boots and is beaten to a pulp and humiliated in public. Rodolfo grows depressed, feeling he is now too old to be a superhero. And when Manny and Frida try to fix the boots themselves, Rodolfo ends up in the dangerous town of Calavera, surrounded by banditos and crippled by his malfunctioning boots.