South America’s First People
S1 E3: The earliest evidence of humans in the Americas comes not from North America, but from Chile. Investigate the important Monte Verde site and its view into everyday life 15,000 years ago. Learn also about "Quilcas" cave art, the astonishing Chinchorro mummies - predating Egypt's - and evidence of early agriculture and trade at Huaca Prieta.