Svengali
S9, E6: When a college student is found murdered, Detectives Benson and Elliot Stabler (Christopher Meloni) recognize the body's mutilation as a "copycat" of serial killer Robert Morton (guest star Jared Harris). Cecilia (guest star Shannon Woodward), the last person to see the victim alive, suddenly goes missing herself. In a race to find Cecilia alive, the detectives seek out Morton and discover his loyal following, including one twisted man whose comic book series glorifies Morton's murders. The comic books are the key to finding Cecilia, but the investigation angers Morton's followers and Detective Benson find herself in serious danger. Also starring: Adam Beach, Dann Florek, Ice-T, Diane Neal, Tamara Tunie, Richard Belzer, and BD Wong.