The Bar
S1, E2: 30 September 1956. For over a century Algeria has been a colony of France and the Algerians are fed up with it. A young Algerian woman visits a bar in the European quarter of Algiers. She orders ice cream, plants a bomb underneath her chair, and leaves the establishment.