The Gift
S1 E7: Olav accuses Martha of placing the children in grave danger, without her achieving anything for Norway. He gives her a clear ultimatum. Martha is put on the spot when President Roosevelt announces that he will present her--and Norway--a substantial gift and asks that she tells him what she feels for him.