The Gripes / The Vacation
S3 E105: The Gripes: Gumball is in such a bad mood that it spreads to Darwin, who joins him in complaining about everything. / The Vacation: The Wattersons are swapping scary stories on a family vacation, when their car breaks down in the middle of the desert.