The Ice Is Alive
S1, E2: Our ice hides a menagerie of life. Microbial ecologist Dr. Allison Fong goes on a journey to uncover the mighty power of these tiny creatures. From life-saving cures hidden in volcanic ice caves, to alien-like worms with bizarre adaptations, to blood-red algae that could transform distant glaciers.