Native Peoples of North America The Native South and Southwest in the 1600s
S1, E3: Examine the cultures that existed prior to the Spanish Invasion, the struggle for power through Hernando de Soto's entrada through the Southeast, and the Pueblo War for Independence in the Southwest. Dr. Cobb introduces the Native American worlds that were born in the aftermath of these transformative events.