The Ties That Bind
S2 E16: When Amy discovers that her horse, Spartan, has been stolen, she sets out on a mission to find him. Just when it looks like all hope is lost, Ty spots him at a horse auction, but before he can do anything the auctioneers gavel comes down and Spartan is sold to the highest bidder. Without a bill of sale Amy can't prove Spartans her horse and is devastated when his new owner turns out to be Wes, a sworn enemy of the Bartletts.