The Trial of Gaius Verres
S1 E2: Cicero's greatest desire was to save the Roman Republic. For this reason, he charged Gaius Verres, a provincial governor, with crimes against the people. Central to this insightful look at Cicero is his Actio Secunda, orations which aimed to educate the Roman public about the corruption and rot in its political system.