The Trial of Giordano Bruno
S1 E5: What made Giordano Bruno's ideas on natural philosophy so dangerous to 16th-century thought? Why does his execution represent a failure of the Roman Inquisition to perform its mission to admonish, not punish? What impact did this trial have on another heresy case fifteen years later: that of Galileo?