To Love and Die in Dixie
S3, E12: When Chris sees a convenience store hold up and identifies the thief in a police line-up, the Griffins are put into the witness protection program and must relocate to a small town in the deep south. While they are there, the townspeople put on a Civil War re-enactment and re-invent history by having the South win -- with laser swords. But when Peter questions the historical truthfulness, the town turns on him and he must fight his own battle.