Tom Edison
S1, E6: Thomas Edison had no small ego and liked to promote himself as a lone inventor. But you can't take out 1100 patents in your lifetime by yourself. Instead, he built the first research and development laboratory, decades before anyone else in America understood the value of such a collaboration.