S1 E8: Misato and Shinji head to the Pacific Fleet, which is transporting EVA-02 andmeet the Second Children, Asuka Langley Soryu, and Misato’s ex-boyfriend,Ryoji Kaji. The strong-willed Asuka sees Shinji as a rival but then the Sixth Angelattacks. Asuka boards EVA-02 with Shinji to fight back, but...