S3 E2: With the weight of the Chief's responsibilities upon her, Rita decides it's time for the Doom Patrol to take a vacation! Although Larry's out exploring the galaxy with the Negative Spirit, Cliff has been making up for lost time by being an overprotective grandfather, Vic has been turned "offline" due to his relationship with Roni, and Jane needs time to sort out her role among the others - each of them in need of a break. Unfortunately, the Secretary books the group for an all-inclusive resort stay at the practically deserted Codsville Mountain Resort - where the ever-vigilant Garguax the Decimator (guest star STEPHEN MURPHY) has been lying in wait for them for decades!