S1 E3: As the world braces for what could be a doomsday scenario between the United States and Russia, Laurie leaves Dr. Manhattan and goes to Dan for consoling. Meanwhile, the national media puts Dr. Manhattan under scrutiny, linking him to a rash of cancer deaths, and forcing him to escape to the planet Mars.