24/7 The Passion of Life
24/7 The Passion of Life is a provocative and poetic film about the fear of ourselves, the fear to face ourselves in the mirror of our passions in a society ridden by taboos and double-morals: 24 hours a day, 7 days a week – the Passion of Life. The hotelier’s daughter Eve (Marina Anna Eich) coincidently meets the sociologist Magdalena (Mira Gittner), who works as the dominatrix "Lady Maria" in an S&M Studio. Fascinated by the bizarre world of "Lady Maria" and noticing that in her ideal world there is everything but lust and passion, she goes in search of her sexuality, her inner being. She starts an Odyssey through the hidden microcosms of Lust – places of which everybody pretends they do not exist but which still exist everywhere: S&M Studio, swingers club, striptease bar. This search also brings her in conflict with the normative constraints and double-morals of society. Lady Maria relates the events in the S&M-Studio to religion – worship, confession, punishment as forgiving act – as well as to emotional moments like consolation, feeling secure and saying what’s on ones mind. In an apparently bizarre world, a warmth emerges, for the people, with their dark sides. A lyrical study of obsession and loneliness, secret Lust and public double-morals. "A wild mélange of poetry and obscenity… located somewhere between Jess Franco and Peter Greenaway…" (Süddeutsche Zeitung) "A poetic Odyssey through Lust and Passion, between perversion and convention. In any case a film that is not ordinary." (filmstarts.de)