30 Years of Garbage: The Garbage Pail Kids Story
In the 1980s a bunch of underground cartoonists parodied a popular doll. The resulting commercial product tapped into an international kid zeitgeist. That young generation felt that this product spoke to the revulsion they had for the corporate pop culture that was being fed to them.