Also Life is an Art: The Case Max Emden
In the 1920s, Jewish businessman Max Emden made a fortune with department stores such as KaDeWe or Oberpollinger and was one of Hamburg’s most important patrons. On Lake Maggiore he led a glamorous life with speedy boats and beautiful women, but the long arm of the Nazis reached him there too – Emden lost everything. To this day, his heirs are fighting in vain for adequate compensation.