Based on a true story, Sue Rodriguez must face a gripping question, are we in charge of our own lives? Confronted by a terminal, debilitating illness that will ultimately take her life, she worries most about her young son, Jesse. Sue finds herself in a highly publicized legal battle for the right to die on her own terms, uncompromising, independent, funny and proud.