Beach Boys: Making Pet Sounds
A brand new documentary in the Classic Albums series celebrating the 50th anniversary of the release of Brian Wilson’s masterpiece The Beach Boys ‘Pet Sounds’. Brian Wilson and the surviving members of The Beach Boys, (Mike Love, Al Jardine, Bruce Johnston and David Marks) guide us through the writing and recording of the landmark album that is consistently voted one of the top three influential albums of all time. Featuring exclusive interviews, classic archive and rare studio outtakes from the recording sessions, this film tells the story of the creation of the record that cemented The Beach Boys reputation as a leading force to rival The Beatles and Brian Wilson as a songwriting genius.