Birth of the Living Dead
In 1968 a young college drop-out named George A. Romero directed “Night of the Living Dead,” a low budget horror film that shocked the world, became an icon of the counterculture, and spawned a zombie industry worth billions of dollars that continues to this day. “Birth of the Living Dead,” a new documentary, shows how Romero gathered an unlikely team of Pittsburghers -- policemen, iron workers, teachers, ad-men, housewives and a roller-rink owner -- to shoot, with a revolutionary guerrilla, run-and-gun style, his seminal film. Archival footage of the horrors of Vietnam and racial violence at home combined with iconic music from the 60s invites viewers to experience how Romero’s tumultuous film reflected this period in American history. “Birth of the Living Dead” shows us how this young filmmaker created a world-renowned horror film that was also a profound insight into how our society really works.