Black Pharaohs: Empire of Gold
It’s a land of pyramids, gold, and ancient treasure, but it’s not Egypt. It’s present-day Sudan, once home to the glorious kingdom of Kush. Now, archaeologists are using every means possible – from robots to rock climbers – in their search for clues about this long-neglected culture. Once the Kushites filled the pharaohs’ coffers with gold and, for a time, they even ruled over all of Egypt, but only now is their real story beginning to emerge.