Blood Alley
John Wayne and Lauren Bacall star as a tough-as-nails merchant ship captain and the woman who melts his heart, convincing him to risk his life on a daring mission to shepherd a boatload of refugees through Blood Alley. The ocean straits separating mainland China from Hong Kong are an insurmountable barrier for refugees from Communist China. But Cathy Grainger (Bacall), the daughter of a missionary murdered by the Red Army, wears down Captain Tom Wilder's (Academy Award-winner Wayne) instinct for personal survival. Now, Wilder will have to use all his skill and wiliness to run the gauntlet of gun ships and warplanes patrolling the passage to Hong Kong.