Brothers in Football
A centenary ago, Corinthian FC of London were to many the world's greatest side - sporting geniuses credited with popularising football around the world while championing fair play. Having first toured Brazil in 1910, they were returning in 1914 when news reached them of the outbreak of World War One. They returned home without kicking a ball - dodging torpedo fire en route - and to fight on the battlefields of France, losing more men than any club in history. A hundred years later, the Corinthian name lives on in two very different corners of the world: Corinthian-Casuals FC play beside the Surbiton dual-carriageway as amateurs in the semi-professional eighth tier of English football; while SC Corinthians Paulista - a club inspired by the legendary Corinthian FC visit in 1910 - are Brazil's richest and most successful professional club. Brothers in Football tells the extraordinary true story of how South London amateurs Corinthian-Casuals, set-out on a pilgrimage to finally play the historic match that was abandoned on the eve of the Great War. Little do they know that their pilgrimage will take them 6,000km across the world, from playing in front of 30 fans one week to 30 million the next.