Bruges: The Burgundian Metropolis
By the 14th century, the Duchy of Burgundy had made Bruges its official residence. The city became a magnet for artists. The Gruuthuse manuscript, the oldest known collection of Middle Dutch songs, gives expression to the ebullient character of Bruges the metropolis. ClubMediéval juxtaposes these songs with works by Oswald von Wolkenstein and Machaut.