Buñuel in the Labyrinth of the Turtles
Paris, 1930. Salvador Dali and Luis Buñuel are main figures of the Surrealist movement. His good friend, Ramón Acín, promise that, if he wins the lottery, he will pay for Buñuel's next film. Incredibly, luck is on their side, the ticket is a winner. Both a buddy adventure and fascinating episode of cinematic history, Buñuel and the Labyrinth of the Turtles utilizes sensitive performances as well as excerpts of Buñuel's own footage from the production, to present a deeply affecting and humanistic portrait of an artist hunting for his purpose.