CHARLES BRADLEY: SOUL OF AMERICA charts the incredible late-in-life rise of 62 year-old aspiring soul singer Charles Bradley, whose debut album rocketed him from a hard life in the projects to Rolling Stone magazine’s top 50 albums of 2011. Abandoned by his mother as a child, Bradley faced homelessness, illiteracy, violence, the murder of his beloved brother and a nearly fatal illness. He worked odd jobs across the country and performed as a James Brown impersonator and through it all, never gave up on his life-long dream to make it big in the music industry. Spanning the exciting, painful and uncertain months prior to the release of his debut album, CHARLES BRADELY: SOUL OF AMERICA documents one man’s ultimate triumph over an impossible dream 48 years in the making.