Chasing Whiskey: The Untold Story of Jack Daniel's
From Sinatra to the Stones, Animal House to The Shining, a bottle of Jack makes a statement (and this documentary is all about "why"). More than a simple narrative of the origins and impact of this hallowed brand, Chasing Whiskey is a 57, 000 mile journey across 5 countries and 17 time zones that will prove equal parts thought provoking, insightful, moving and hilarious. From rural Lynchburg, TN (where every drop of Jack is made) to the Outback of Australia, from Beverly Hills to the streets of Havana, Cuba; from the stills in the Hollow to the stills of Scotland's finest Scotch, from studio jams to backstage tours, our journey documents a cultural exploration into why a world of people identifies with a distinctly American brand. But through it all, jack serves merely as our compass, on a journey that unfolds on a global palate - a unique glimpse into humanity, our shared values, and differing views, our dreams and delusions, our moments inspirational, poignant but just as often wildly comedic.