Classic Archive 2008: György Cziffra
”Classic Archive“ presents great performances by legendary artists, remastered using the latest digital technology and enhanced with commentary for today’s audiences. This recital by György Cziffra (1921–94), recorded at the BBC Studioes in London in1962, opens with an improvisation inspired in particular by Chopin, whose Étude in C major Cziffra then plays at a vertiginous prestissimo. The pro...