Country: Portraits of an American Sound
Embark on a visual odyssey through the history of country music as told by legendary artists and captured by elite photographers over 90 years. From the Carter Family to Taylor Swift, the film chronicles country's rise from regional sound to international phenomenon as seen in the evolving image of the country singer—from rhinestone cowboy to pot-smoking outlaw to stadium-filling megastar. The film features never-before-seen photographs, footage and interviews with over 20 artists including Rosanne Cash, Merle Haggard, Lyle Lovett, Charley Pride, Kenny Rogers, LeAnn Rimes, The Band Perry, Tanya Tucker and Keith Urban. Featured imagery and commentary come from Grand Ole Opry photographer Les Leverett, iconic music photographers Henry Diltz and Raeanne Rubenstein, celebrity portraitist Leigh Wiener, documentarian Henry Horenstein, and contemporary shooters David McClister and Michael Wilson. The soundtrack includes songs and music by Hank Williams, Willie Nelson, Dolly Parton and more.