Creepshow
Two macabre masters - writer Stephen King and director George A. Romero - conjure up five shocking yarns, each a virtuoso exercise in the ghouls-and-gags style of classic '50s horror comics. A murdered man emerges from the grave for Father's Day cake. A meteor's ooze makes everything ... grow. A professor selects his wife as a snack for a crated creature. A scheming husband plants two lovers up to their necks in terror. A malevolent millionaire with an insect phobia becomes the prey of a cockroach army. Add the spirited performances of a fine cast (Hal Holbrook, Adrienne Barbeau, Leslie Nielsen, Ted Danson, E.G. Marshall and King himself) and the ghoulish makeup wizardry of Tom Savini. Let the Creepshow begin.