Dark Light: The Art of Blind Photographers
Can creative vision succeed where eyesight fails? This film explores the artistry and innovation of Pete Eckert, Bruce Hall and Henry Butler--three photographers whose luminous work can help us see the world through blind eyes. Proving that creative people with disabilities can transcend their limitations to make art, director Neil Leifer explores the world of these three blind artists who have been drawn to photography for a variety of reasons.