Deepsea Challenge
As a boy, filmmaker James Cameron dreamed of a journey to the deepest part of the ocean. This film is the dramatic fulfilment of that dream. It chronicles Cameron's solo dive to the depths of the Mariana Trench nearly seven miles beneath the ocean's surface piloting a submersible he designed himself. The risks were astounding. The footage is breath-taking. James Cameron's Deepsea Challenge is a celebration of science, courage, and extraordinary human aspiration.