Escape to Athena
The Fuehrer's scheme for looting a treasure-laden island off Greece is under way. Prisoners of war labour under the eye of the camp's Austrian Commandant, Major Otto Hecht (Roger Moore), as they dig up priceless Greek art. Zeno, the island's resistance leader, and his woman, Eleana, a bordello madam, scheme to defeat the occupiers. Zeno and his men clash with the Germans to save the lives of condemned prisoners, and try to locate a submarine oil supply depot. If the Germans are to be defeated, they must also seek and dismantle the communications equipment on Mount Athens, which promises a blaze of action.