Far from Home: The Adventures of Yellow Dog
Set against the backdrop of the Canadian wilderness, a young boy and his dog forge a special bond that neither time nor distance can break. When their boat capsizes in turbulent waters off the Pacific Northwest, John McCormick (Bruce Davison) is rescued, but his 14-year old son Angus (Jesse Bradford), and recently adopted stray Golden Labrador, are washed ashore. Resourceful and courageous, Angus and his faithful dog fight to survive in the rugged wilderness. Though his terrified mother (Mimi Rogers) and father never give up hope he will be found alive, Angus begins to fear he and Yellow will not last on their own much longer. Praised for its remarkable realism, wisdom and suspense, this winning family adventure story with it's irresistible four-legged star is ideal entertainment for children and their parents.