For the Love of Spock
A one-of-a-kind documentary sure to unite trekkies worldwide, For the Love of Spock tells the life of Star Trek’s Mr. Spock and the actor who played him, Leonard Nimoy, for nearly fifty years. The film’s focus began as a celebration of the fifty-year anniversary of Star Trek: The Original Series, but after Leonard passed away in February 2015, his son, director Adam Nimoy, was ready to tell another story: his personal experience growing up with Leonard and Spock. Adam not only shares details on the creation, evolution, and universal impact of Mr. Spock, but also about the ups and downs of being the son of a TV icon. For the Love of Spock is laden with never-before-seen footage and interviews of friends, family and colleagues that include William Shatner and the original Star Trek cast, Zachary Quinto and the new crew of the Starship Enterprise, filmmaker JJ Abrams and astrophysicist Neil deGrasse Tyson.