Girl on the Bridge
'Girl on the Bridge' is one of director Patrice Leconte’s ('The Hairdresser’s Husband') most intoxicating romances. Shot in gorgeous B&W, it follows the whirlwind courtship of carnival knife thrower Gabor (Daniel Auteuil, 'Caché') and lonesome wanderer Adele (Vanessa Paradis, 'Half a Chance'). Despairing of her future, Adele leaps into the Seine before being rescued by Gabor, and unexpectedly becomes the new assistant, and target, for his act. He flings knives at her across Europe, their love growing with each death-defying act. Living so close to the edge, how long can the luck of these lovers hold out?