I Archimedes - The lost codex
"I Archimedes" is a documentary that explores Archimedes' thought, inventions and brilliance through the incredible and, at times, mysterious story of the Archimedes' palimpsest: an extraordinary parchment codex sold at an auction in New York for more than two million dollars. The documentary was recognized to have cultural interest by the Italian Ministry of Cultural Heritage.