I Travel Because I Have To, I Come Back Because I Love You
Geologist José Renato is sent to the scrublands of the Sertão, a semi-arid isolated region in the northeast of Brazil. The goal of his survey is to assess possible routes for a water canal from the region’s only voluminous river. For many of the region’s inhabitants, the canal will be a lifeline.