Janapar: Love on a Bike
A true love story filmed over four-years, across 32 countries by one man on a bicycle. Tom is all set for a 9–5 career in IT – but at 23 he can’t help wondering whether there’s more to life. So he decided to leave behind everything he knew and set off on the ultimate adventure: cycling around the world without maps or guidebooks. Despite his lack of experience (in both long-distance cycling and filmmaking) Tom cycles and camps across three continents and captures every aspect of his road-trip, encountering a vivid cast of friends and foes. But eight months into his ride and alone in the mountains during a bitter Caucasian winter, he meets Tenny – a feisty Iranian-Armenian who would change the course of his journey and then his life. Struggling to keep his dream alive, Tom convinces Tenny to get on a bicycle and join him. But when things don’t go to plan, he is forced to continue riding alone. His decisions lead him to the depths of the Sahara desert, where – amid challenges unimaginable – he catches a glimpse of the answer he set out to find. Janapar – named after the Armenian word for journey – is an honest and life-affirming story. Combining stunning photography, skillful editing and an evocative soundtrack, it captures the spirit of a true adventurer who discovers what he’s looking for when he least expected it.