Jodorowsky's Dune
The tale of Jodorowsky and his Dune is a fascinating trip through creativity and imagination, a story about the relentless pursuit of a dream, and the necessity of art. In pre-production for over two years, the film was to star Jodorowsky's own 12-year-old son Brontis alongside Orson Welles, Mick Jagger, David Carradine and even Salvador Dali, set to a musical score by Pink Floyd and art-design by some of the most provocative talents of the era, including H.R. Giger and Jean 'Moebius' Giraud.